pondělí 23. června 2014

Upřímnost

Taky jste někdy zjistili, že jste při výchově něco moc přehnali? A nebo že vaše výchova vám připravila několik trapných chvil v životě?

Mě se stalo a vlastně stává neustále. I když možná to neni trapný, zkrátka řekne jen to, k čemu je vedený. A pak ze slušnosti nebo z pokrytectví je nám v tu chvíli trapně. Aby jste chápali o co jde.
Vždycky když se mě můj starší syn ptal, proč někdo kouří, tak jsem řikala, že jsou to hlupáci, protože si ničí zdraví a že to smrdí a mnoho dalších věcí, které si o kouření myslím, obzvlášť když to dělají ženský. A hlavně maminky u kočárku. Mě to zkrátka štve! Ale jinak ať si to dělají, když jim to vyhovuje, jen ať tím neomezují mě :).

No a syn od té doby, kdykoliv potká někoho, kdo kouří, tak nahlas řekne: to je hlupák, vid maminko?
Už jsem vzdala podávat mu odpoěď ve formě nekřič tolik, to se neřiká. Protože potom následovalo logické: vždyť jsi to řikala??? Zkrátka už to jen přejdu prikývnu a čekám, zda bude nějaká reakce.
Zatím žádná ohledně kouření nebyla.

Ovšem jiná situace nastala jednoho dne, když jsme ještě žili v Praze a jeli v létě v tramvaji a můj tehdy dvouletý syn povídá a to dost nahlas: maminko ta pani taaaak smrdíííí fuj, viď? V tu chvíli jsem byla rudá asi úplně všude a celá tramvaj dost koukala jedním směrem. A to směrem na nás. Je teda fakt, že ta ženská fakt smrděla a to dost :(. Každopádně reakce nastala. Paní se na mě vrhla, že mám nevychového a drzého spratka. Jo a zapoměla jsem dodat, že jak je v čechách zvykem, tak jelikož pani byla starší, než já, tak mi "pochopitelně" tykala. No nenechala jsem si to líbit, to já zas přiznám, že jsem na tohle startovací :).

Taky jste museli někdy vydejchávat upřímnost vašich ratolestí? Musím upřímně říct, že taková upřímost je asi nejhorší, pokud se týká člena vaší rodiny, pak asi člověk trne, při pravidelných oslavách či návštěvách :) ..... A upřímně, já to zažila. Jeden čas Tomík, můj starší syn,  pořád nechápal rozdíl mezi novým a starým. Až jednou jsme přijeli k mojí mamče a on povídá: babičko ty seš už vlastně takovej veterán, vidˇ?

Tak co, taky máte podobný zkušenosti :). Jen se podělte....

Hezké pohodové pondělí, já jdu pacifikovat následky snídaně, neboť jsme krmili i chrastítka a židličku aaaaa tak dále....


Žádné komentáře:

Okomentovat